• Boo(s)tcamp bij Boost Your Body

    Boo(s)tcamp bij Boost Your Body

    Zo nu en dan krijgen we de vraag waarom onze boostcamp groepen zo klein zijn.
    Die groepen houden we bewust klein, en dit is waarom!

     


    Meer persoonlijke aandacht!

    Een grote groep trainen is leuk en gezellig. Alleen als trainer heb je dan slecht overzicht op al je sportievelingen. Al onze sportievelingen komen met een doel en hebben daarin begeleiding nodig. En soms ook gewoon een schop onder de kont! Ondanks de kleine groepen wordt er alsnog gesmokkeld tijdens de oefeningen. Als het even pittig wordt kies je al snel de weg van de minste weerstand. Maar dat vinden we alleen maar leuk hoor, de herhalingen die je smokkelt mag je gewoon nog een keer doen 😀 Voor je eigen bestwil. Je komt immers trainen voor jezelf en niet voor ons. Dankzij onze kleine groepen is er veel persoonlijke aandacht. Dit vinden wij een effectieve manier om je te ondersteunen in het behalen van je doel. En met al die smokkel herhalingen is je doel helemaal snel behaald 😉

     

    Iedereen heeft een ander doel.

    Wanneer we maximaal 6 personen in een boostcamp groep hebben, zijn er regelmatig zes verschillende doelen aanwezig. De een wil afvallen, de andere aankomen, sterker worden, uithoudingsvermogen verbeteren, een obstakel run op de planning, lichamelijk onderhoud, mentale ontlading enz. We bedenken van tevoren een full body training, en bij het doornemen van de aanmeldingen weten we precies bij wie we oefeningen uitdagender of zwaarder moeten maken. En op welke lichamelijke beperkingen we moeten letten. Niet elke oefening is tenslotte voor iedereen geschikt. Klein voorbeeld; kun jij met gemak 15x opdrukken op je knieën? Dan gaan we opdrukken vanaf de tenen! Kan je dit niet? Dan gaan we werken aan het verstevigen van je core! (dus je billen en buikspieren) Die heb je nodig tijdens een goeie opdruk. Wanneer je billen en buikspieren beter getraind zijn, zal je zien dat opdrukken vanaf je tenen een stuk beter gaat. En dan hoef je niet gelijk 15 herhalingen te kunnen. Dan zijn we blij met elke goed uitgevoerde herhaling die jij kan! En dat zullen er uiteindelijk steeds meer worden. Liever 5 goeie herhalingen dan 15 halve. Dit kunnen we dus alleen goed begeleiden wanneer we kleine groepen hebben.

     

    Effectieve trainingen en blessures voorkomen.

    Wij verwachten van onze sportievelingen dat ze zich voor de volle 100% inzetten tijdens de training. Dan mogen ze van ons verwachten dat we ze hierin ook begeleiden! We kijken o.a. naar de houding. Is je houding niet goed? Dan corrigeren we die en helpen we je de juiste houding aan te nemen. Door met de juiste houding je training uit te voeren, verklein je de kans op blessures en vergroot je je kans op vooruitgang! Je hebt tenslotte een doel toch? Als je een uurtje wil klooien tijdens je training, liever een kop thee vasthoud dan een kettlebel en je oefeningen graag half wil doen, omdat het anders te zwaar wordt, dan hoor je niet bij ons. We zijn verder niet streng hoor, maar wel consequent. Niet alleen jij hebt een doel, maar wij als trainer ook. Onze passie ligt bij het vitaler en gezonder maken van jouw gezondheid.

     

    ” Na ruim 2 jaar aan bootcamp te hebben gedaan, en daarna ruim een jaar niets tot weinig, vond ik het weer tijd om aan de slag te gaan. Ik kwam in gesprek met Lesley (trainster) en ben zo bij Boost Your Body terecht gekomen. Er ging een wereld voor me open! Vele oefeningen die ik dacht te beheersen deed ik totaal verkeerd. Nu weet en voel ik hoe het is om lekker fanatiek en intensief te sporten! Heerlijk!! ” 

     

    Kleine groepen zijn minder intimiderend.

    Het KAN natuurlijk zijn dat je als beginnende sportieveling de drempel naar boostcamp niet durft te nemen als de groep groot is. We begrijpen de onzekerheid die hierbij een rol kan spelen. Je ziet je groepsgenoten alle oefeningen uitvoeren en zelf ben je al buiten adem na een rondje hardlopen. Je groepsgenoten squaten met 20kg, maken lunges met een zware zandzak in hun nek, en jij? Jij begint je squat met 8kg en lunges zonder zandzak. ” Ik sta voor schut met die 8kg ”! (riep ooit een sportieveling). Je staat NOOIT voor schut met 8kg! Onthoud goed dat je groepsgenoten ook zo begonnen zijn. Bij alle nieuwe mensen die bij ons komen trainen blijven we herhalen; ” We zijn allemaal bij nul begonnen, don’t worry ”.

     

    Laat gerust een reactie (of vraag) achter. Wellicht kom ik hier later (in een andere blog) op terug.

    Vind je dit artikel waardevol? Denk jij dat het jou of een ander zou kunnen helpen? Deel het dan gerust.

    Voor advies, coaching of training neem gerust CONTACT met ons op.

Leave a reply

Cancel reply